Ett eget stockholm.se

Postad av: Dag Kättström,

Glenn skrev i en kommentar i veckan:

För dem som ofta använder hemsidan skulle möjligheten att skräddarsy sin egen sida hos stockholm.se vara till hjälp. När man har loggat in så kommer man till ’sin egen’ hemsida hos stockholm.se med egna ditlagda länkar till, för den personen relevant, information. Man slipper på så sätt gå igenom en massa menyer för att komma dit man skall varje gång.

Glenn sätter fingret på något intressant. Genom att låta alla få ett eget stockholm.se blir det lättare att uppfylla just sina behov. I förlängningen handlar det inte bara om att få den mest relevanta informationen utan också om att kunna utföra ärenden på stockholm.se, via ett eget ‘konto’.

Personalisering och e-tjänster, så kallar vi i projektgruppen detta område och det är nästa stora steg efter att den nya webbplatsen öppnar officiellt 30 april. Vi lär återkomma till Glenns förslag och om du redan nu har åsikter och exempel, så dela med dig i en kommentar.

Elisabeth klagar på de stora svårigheterna att hitta fram till komvuxutbildningarna på nuvarande stockholm.se. Sådana saker måste bli lättare och komvux måste lyftas fram tidigare.

Kommande vecka kommer läsarna av denna blogg få en exklusiv förtitt på hur startsidan på nya stockholm.se kommer att se ut. Det ska bli spännande att höra vad ni tycker.

Trevlig Helg!

Kategorier: E-tjänster, Struktur och text


1 kommentar

  1. Håller med Glenn. Personligen söker jag t.ex. aldrig barnomsorg eller Stadsdelsspecifik information. Däremot har jag egna favoriter som biblioteken eller simhallar som jag vill nå ofta. Vore kul om de kunde ligga lättillgängligt för just mig när jag går in på sidan.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Subscribe to comments